Dégage is een organisatie van leden die auto’s en fietsen met elkaar delen. De vzw telt 400 auto’s en 5000 leden en blijft stevig groeien. De werking wordt gedragen door 100 vrijwilligers en ondersteund door betaalde krachten.
Momenteel bestaat het team uit vier collega’s. Deze zijn verantwoordelijk voor communicatie, operationele werking, team & vrijwilligers en netwerk & beleid. Binnen het team ben jij verantwoordelijk voor het luik schadebeheer en volg jij mee de instap van eigenaars en andere kerntaken op. Je behoudt het overzicht en coördineert het eigen domein.
Werk je graag samen met mensen en geloof je in de kracht van participatie? Neem je gemakkelijk initiatief en ben je actiegericht? En vooral: zoek je een nieuwe uitdaging? Dan ben jij misschien de nieuwe collega die we zoeken!
Jouw taken
- kernprocessen met betrekking tot schade beheren
- administratieve taken (zoals communicatie met eigenaars, beantwoorden van individuele vragen, ingeven van data in onze software, opvolging van documenten, …)
- bellen van betrokken personen en aan conflictbemiddeling doen waar nodig
- verzekeringskwesties opvolgen
- de instap van nieuwe eigenaars communicatief en administratief opvolgen
- beheren van de info@degage.be inbox tezamen met andere collega’s
- een werkgroep van vrijwilligers ondersteunen
- GDPR-beleid uitwerken
- rapporteren aan collega’s en raad van bestuur
- de visie en doelstellingen van Dégage mee vormgeven en uitdragen doorheen je taken
Jij
- hebt (goed) inzicht in verzekeringen, schade en administratieve processen
- houdt van operationele / administratieve taken (bv. communicatie met eigenaars, beantwoorden van individuele vragen, ingeven van data in onze software, opvolging van documenten, … )
- bent sterk in communicatie per e-mail en telefoon, bijvoorbeeld voor bemiddeling tussen eigenaar en ontlener
- gaat graag in dialoog met mensen om te zoeken naar de beste oplossing voor Dégage, auto-eigenaars en leners; weet ook in conflictsituaties open en constructief te blijven
- bent nauwkeurig, flexibel, klant- en oplossingsgericht
- bent een kei in zelfstandig plannen en weet van aanpakken
- voelt je als een vis in het water in een organisatie in groei en verandering
- wordt warm van de idee in een vlakke structuur en in een klein zelfsturend team mee te draaien
- houdt ervan om flexibel te werken, met avond- en weekendwerk (max. 1 à 2 keer per week)
- denkt out of the box
- vindt zingeving en engagement in je job belangrijk
- draagt de waarden van Dégage uit: duurzaamheid, sociaal karakter, innovatie, zelfredzaamheid
Het team waarin je terecht komt functioneert als volgt
Je maakt deel uit van een klein zelfsturend team, waarin zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit troef zijn. Je werkt vlot samen met collega’s en vrijwilligers om tot concrete teamresultaten te komen. We verwachten dat de teamleden werken aan een goede onderlinge samenwerking, in een vlakke en zelfsturende structuur. Collega’s vertrouwen elkaar en springen voor elkaar in. Zij slagen erin verschillen van mening op een constructieve manier aan te pakken. Zij leren uit elkaars fouten en zien mislukkingen als een kans op verbetering. Zij zijn betrokken bij elkaars werk en bij de missie en de waarden van Dégage. Elk teamlid neemt de eigen verantwoordelijkheid op en ze spreken er elkaar op aan als dit niet gebeurt. Het team werkt doelgericht naar het halen van concrete resultaten die ze zien als de realisatie van het team. Het team slaagt erin zichzelf te evalueren en te verbeteren.
Bovenstaande takenpakketten zijn richtinggevend, maar niet absoluut. We verwachten dat teamleden ondernemend en flexibel ingesteld zijn om diverse taken op te nemen die komen kijken bij het beheer van een groeiende en innovatieve organisatie.
Wij houden van
- eigenzinnige, geëngageerde, sociale en plezante collega’s
Ons aanbod
- een boeiende en uitdagende job in een dynamische vzw
- tewerkstelling van 25 uur per week
- een contract van onbepaalde duur
- mooie verloning, maaltijdcheque per gewerkte dag, fietsvergoeding & 13de maand
- laptop van het werk
- flexibel werken met aandacht voor werk-privé balans
- standplaats Gentbrugge, bedrijvencentrum De Punt (thuiswerk deels mogelijk)
- je komt terecht in een enthousiast en dynamisch team
- je deelt het kantoor met de zeer sympathieke collega’s van wooncoop & Glimps.bio
- start: zo snel mogelijk
Selectieprocedure
- Motivatiebrief en CV versturen t.e.m. 21 maart naar tina@degage.be met vermelding ‘sollicitatie operationeel medewerker eigenaars’
- Probeer in jouw motivatiebrief een antwoord te geven op volgende vragen:
- Waarom solliciteer je voor deze functie? (motivatie)
- Op welke basis of ervaring bouw je verder om deze opdracht op te nemen?
- Wat typeert je als persoon (aanpak, visie)?
- Welke van je interesses/tijdsbestedingen/competenties zijn misschien minder relevant voor de functie maar een nice to know/have?
- Na een eerste screening o.b.v. motivatiebrief en CV, worden de weerhouden kandidaten uitgenodigd voor een gesprek in de week van 27 maart.
- Aarzel niet om Tina te bellen op 0484/14 40 04 op voorhand met vragen over de inhoud van deze vacature.